КАПКА

  • books
    • Нина Прља
    • Мала фактопедија
    • Сакам да бидам…
    • Капка по капка
    • Бранко Прља
    • АБВ
  • kids
    • маици
    • илустрации
    • фонтови
    • работилници
  • design
    • Маици
    • промо
    • логоа
    • книги
  • БЕРТ СТАЈН
    • Рецензии
    • Текстови
    • Книги
  • Електролит

1991 LOSING MY RELIGION – R.E.M.

Тинејџерскиот дух владееше со нашите животи, а јас живеев од сабота до сабота – кога имавме свирки со другарите од основно. Кечер ме воведе во харкор-панк звукот и бендовите со чудни имиња на граница на самоисмевање со неопходна доза неприфаќање на нормите што на мојот бунтовен дух совршено му одговараше.

Една изџвакана касета го мелеше рефренот My God Rides A Skateboard на Германскиот бенд Spermbirds, а потоа рикаше Americans Are Cool – Fuck You! како бунт против ширењето демократија „на американски начин“ низ целиот свет. На Американците ич не им беше гајле за сето тоа.

Заливската војна беше во ек и додека постарите ја следеа на телевизија како некој возбудлив вечерен филм, сосема одделен од реалноста на ирачкиот народ кој што умираше од американските бомби а не од рацете на диктаторот од кој што сакаа да го ослободат, во реалноста се случуваше нешто поинаку – и глобално и локално. Немирите во Југославија започнаа и сегашноста од несигурна прерасна во неизвесна, а да не зборуваме за иднината.

„Зошто да не ја носам маицава?“ се бунтував.

„Затоа што не е во ред,“ рече мајка ми.

„Пред кого!?“

„А да не зборувам за тоа дека е опасно.“

Расправијата продолжи, но на крај не ја позајмив маицата Bad Religion од Кечер, на која што имаше пречкртан крст, за „славењето“ Велигден пред Соборниот Храм. Не од страв, туку за да не се грижи мајка ми. Но, што знаев јас за религијата воопшто? За мене таа беше знак на конформизмот и неразмислувањето со своја глава и никако не можеше да се помири со науката која што толку ја сакав.

Во позадина свиреше песната Big Bang на Bad Religion и јас размислував за настанокот на светот, вселената, нашето место во неа и сè ми се чинеше сосема во ред, но воедно и бесмислено. Науката колку-толку ме тешеше зашто таа даваше принципи и закони, ред и суштина во нередот во којшто се најдовме.

Религијата го најде своето место во мојот живот, но многу години подоцна, кога сфатив дека атеизмот е само форма на фанатизам, а мене „изми“ не ме интересираа, ни религиозниот, ни националниот. За разлика од мене нашата земја беше опиена од шовинизмот, доволен беше еден збор, лош поглед или грешно презиме па да те натепаат.

I Think We’re Alone Now на Snuff обработка на истоимената песна на Tiffany од посреќните и помалку сериозни 80-ти ја пуштаа на Maximum Rock’n’Roll, домашна емисија за алтернативна музика на 103-ка, а јас подготвено притиснав „record“ на касетофонот. Наскоро и нашата државичка беше сама, но самостојна и независна. Нашата борба оттогаш беше само наша.

Отсвирив неколку рифови и на Дебелиот тоа му се допадна. Кечер удри во чинелата која што беше закачена на лустерот и секако, во панк-рок направи-сам стил, немаше постамент, а потоа на единствениот добош и добро познатиот хардкор „ту-па-ту-ту-па“ ритам ја исполни мојата соба. Дебелиот нè снимаше на едно старо касетофонче и дрнкаше нешто на акустична-демек бас-гитара, а ние свиревме жестоко. Немавме концепт, ниту идеја, а песните се смислуваа на лице место. Во духот на пародијата и општествениот ангажман на панк движењето се викавме Social Imbecility и како прави панкери врска немавме од свирење, но го сакавме тоа – најмногу од сè.

Како дете ги мразев часовите по гитара во државното музичко училиште во Сараево, но како тинејџер бев горд на нив, но класичната гитара наскоро беше единственото нешто што ми остана. Позајмената електрична гитара морав да ја вратам, токму во моментот кога Кечер си купи асални тапани, а на нашите проби почна да доаѓа еден басист. Тие двајца продолжија да свират и ги оформија Суперхикс, денес веројатно единствениот значаен бенд во Македонија кој има храброст за интелигентна општествена критика, додека оние кои што се предмет на таа критика џускаат на нивните песни.

Она што не го сакаше Кечер беше мојата металска жичка, но што да правам кога Metallica таа година го издадоа нивниот последен добар албум, а звукот беше тежок, претежок и бавен, премногу бавен за хардкор-панкерите. Од мојот панкерски период наследив само една демо снимка со нашите песни, касетите со направи-сам омоти и SK-HC (Скопје-хардкор) графитот во мојата гаража.

Сепак, многу години подоцна, кога почнав активно да пишувам, идеалот на една совршена панк-хардкор песна повторно оживеа во моето пишување – брзо, бесно, кратко, што е можно пократко, а да кажеш сè и ништо да не остане недокажано. Сè уште го бркам тој идеал.

Бевме во првите редици на концерт пред сегашната Влада, некогашно Це-Ка. Боби ме крена на раменици и таму бев – на два метри пред Горан Таневски од Мизар. Звуците на Svjat Dreams го брануваа морето луѓе околу мене и бевме сплотени со тешкиот сериозен глас и тешките тапани кои одекнуваа во нашите души и резонираа во нашето тело гордо на „Македонија, наш’та мајка“.

 

Excerpt from the book “3 Minutes and 53 Seconds” (Goten, 2015)
Translated by Paul Filev
Copyright © Branko Prlja, 2015

 

 

Jan 28, 2019brankoprlja
1990 ICE ICE BABY - VANILLA ICE1992 KILLING IN THE NAME - RATM
Јазик:
  • EnglishEnglish
  • MacedonianMacedonian
Pages
  • books
    • АБВ
    • Бранко Прља
    • Капка по капка
    • Сакам да бидам…
    • Нина Прља
    • Мала фактопедија
  • design
    • книги
    • логоа
    • промо
    • Маици
  • kids
    • фонтови
    • илустрации
    • маици
    • работилници
  • БЕРТ СТАЈН
    • Книги
    • Рецензии
    • Текстови
  • Електролит
Recent Posts
  • 3 минути и 53 секунди – листа на песни
  • Вим Хоф или Д-р Кнајп – не е важно. Само вдишете, опуштете се и нурнете се – во ладното!
  • „Isolation“ не е само песна на Joy Division
  • Ничија земја – татковината на мајка ми
  • Ни зимите не се тоа што беа
RSS NYT > Books > Book Review
  • Book Review: “Graciela in the Abyss,” by Meg Medina, and “Blood in the Water,” by Tiffany D. Jackson June 20, 2025
    Visit the aquatic hereafter in a fantasy, then track down threats on Martha’s Vineyard in a taut contemporary suspense novel.
  • Book Review: ‘Return to Sender,’ by Vera Brosgol, and ‘Mirror Town,’ by Daniel Nayeri June 13, 2025
    Two children’s novels take a gimlet-eyed look at the price of gifts with “no strings attached.”
  • Timely Children’s Parables About Greed June 6, 2025
    In the novel “Peachaloo in Bloom,” the selfishness belongs to one man. In the picture book “The Wanting Monster,” it belongs to us all.
Pages
  • books
    • АБВ
    • Бранко Прља
    • Капка по капка
    • Сакам да бидам…
    • Нина Прља
    • Мала фактопедија
  • design
    • книги
    • логоа
    • промо
    • Маици
  • kids
    • фонтови
    • илустрации
    • маици
    • работилници
  • БЕРТ СТАЈН
    • Книги
    • Рецензии
    • Текстови
  • Електролит
Recent Posts
  • 3 минути и 53 секунди – листа на песни
  • Вим Хоф или Д-р Кнајп – не е важно. Само вдишете, опуштете се и нурнете се – во ладното!
  • „Isolation“ не е само песна на Joy Division
  • Ничија земја – татковината на мајка ми
  • Ни зимите не се тоа што беа
RSS NYT > Books > Book Review
  • Book Review: “Graciela in the Abyss,” by Meg Medina, and “Blood in the Water,” by Tiffany D. Jackson
  • Book Review: ‘Return to Sender,’ by Vera Brosgol, and ‘Mirror Town,’ by Daniel Nayeri
  • Timely Children’s Parables About Greed
Archives
  • March 2021
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • April 2017
  • September 2015
  • July 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • February 2015
2014 © КАПКА
Truemag theme by StrictThemes